مهدی یاوران

تجربیات کار فرهنگی

آتش به اختیار

یکی از برنامه هایی که میتونه باعث جذب بچه ها به مسجد و کلاس های مجموعه فرهنگی بشه ، کرایه کردن سالن فوتسال هست.

بچه ها فوتبال بازی کردن رو خیلی دوست دارن پس اگر در هفته یک بار سالن گرفته بشه و حضور در سالن فقط برای بچه هایی که مرتب در کلاس و نماز جماعت شر کت می کنند مجاز باشه

خواهید که تعداد قابل توجهی از بچه های جدید به جمع شما اضافه میشه. نگران هزینه هم نباشید از هر کدوم از بچه ها دو سه هزار تومان بگیرید تا خرج کرایه سالن دربیاد.

البته در سالن باید دقت و توجه زیادی به سلامتی بچه ها داشته باشید چون امکان برخورد و حادثه زیاده. به بچه ها تاکید کنید که کفش مناسب بپوشن و ساقبند هم همراه داشته باشن و حتما از والدین بچه ها رضایت نامه بگیرید و با نزدیک ترین پایگاه بسیج ارتباط بگیرید تا بچه ها رو بیمه غرامت کنید که هر نفر هزار تومان هست برای یک سال.

اگر توانایی مالی دارید، تعدادی کاور تهیه کنید تا در هر بازی نفرات یکی از تیم ها کاور بپوشن و منظم تر و حساب شده تر بازی بشه.

بقیه در ادامه مطلب...

چندین مورد دیده شده که تیرک دروازه به دلایل مختلفی افتاده روی بچه ها و حتی توی کما رفتن و مرگ هم داشته پس به بچه ها تاکید کنید که به هیچ عنوان از تیرک دروازه آویزون نشن و یا با تیرک بالای دروازه بارفیکس نرن خصوصا دروازه بان ها ، و برای اطمینان از ایمن بودن تیرک های دروازه قبل از شروع هر جلسه استحکام و استواری تیرک ها رو بررسی کنید و خودتون به تیرک ها آویزون بشید و بعد از اینکه مطمئن شدید تیرک ها محکم هستن به بچه اجازه ورود به زمین رو بدید.

آسیب دیگه ی سالن فوتسال درگیری های داخل زمین و اعصاب خوردی های ناشی از باخت بچه ها است که باید مدیرت کنید تا ختم به بی اخلاقی و فحاشی نشه و به این منظور در ابتدای هر جلسه نکات اخلافی رو گوشزد کنید و بگید فرد متخلف از سالن بعدی محروم میشه.

و حتما حتما یک داور موجه داشته باشید و همیشه حرف داور رو تمام کننده قرار بدید. سوت و کرنومتر هم برای داور فراموش نشه.

نکته بعدی که باید به اون توجه داشته باشید ، کنترل تعدا بچه هایی هست که به سالن میبرید و اگر تعداد خیلی زیاد باشه آسیب ها هم بیشتر میشه و کنترل بچه ها سخت تر بنابراین بهتره از قبل ، بچه ها ثبت نام بشن تا تعداد مشخص باشه ، حالت ایده آل سه تیم شش نفره یعنی هجده نفر هست و نهایتا بشه چهار تیم و اگر بیشتر از این تعداد باشه کنترل بچه ها بسیار دشوار میشه و علاوه بر اون سهم هر کودک از بازی کم میشه و بهش نمیچسبه.

اگر تعداد اجازه داد هر از گاهی خودتون هم برای تیمی که ضعیف تره بازی کنید چراکه این بازی کردن شما تاثیر مثبتی روی بچه ها داره و باعث خوشحالی اون ها میشه خصوصا اگر باریکن خوبی باشید و زیبا بازی کنید و چنانچه سوتی دادید و بچه ها بهتون خندیدن به هیچ عنوان نباید ناراحت بشید و خودتون هم بخندید و شادی رو از بین نبرید.

بعضی بچه ها در بازی ضعیف تر هستند و ممکنه توسط هم تیمی ها سرزنش بشن و یا مورد تمسخر قرار بگیرن ، همواره از ضعیف تر ها حمایت کنید و تمسخر رو ممنوع کنید و جریمه محرومیت ازسالن بعدی رو برای تمسخر قرار بدین و بهش عمل کنید وگرنه حرفتون بی ارزش میشه.

 

التماس دعا

سلام

پسر ندارم اما خوندن تجربه هاتون برام جالبه... و از جزییاتی که توضیح دادین مشخصه زیاد تجربه اش کردین. 

خیر ببینید، و ان شاءالله مورد عنایت  و تاییدات صاحب و آقاجانمان باشید

سلام
ممنون از توجه شما
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
لازمه ی مهدی یاور بودن ، مهدی باور بودن است.

جنگ تمام نشده است و دشمن از جبهه ی فرهنگ و رسانه ، به ایمان و غیرت و حیای مردم ایران حمله کرده است و جنگ امروز جنگ نرم فرهنگی است.

عرصه ی جهاد فرهنگی تشنه ی جهاد گران انقلابی با اخلاص است و از همه ی عاشقان شهادت درخواست میکنیم که آتش به اختیار وارد جبهه ی جهاد فرهنگی شوند تا با یاری یکدیگر و توکل بر خدا ، در این جنگ نابرابر فرهنگی و رسانه ای نیز بر دشمن غلبه کنیم.

از کوچه و محله خودتان شروع کنید...

بسم الله...
Designed By Erfan Powered by Bayan