مهدی یاوران

جشن معنوی

جشن معنوی

تو کار فرهنگی باید خشک مقدس بازی رو کنار گذاشت. بچه ها به شادی و هیجان احتیاج دارن و اینکه همیشه فقط سینه زدن و روضه و گریه باشه اصلا خوب نیست. اسلام دین غم و اندوه نیست بلکه دین سرور و شادی هست . البته منکر اثر فوق العاده تربیتی هیئت و روضه نیستیم و هیئت خیلی هم عالیه اما حرف ما اینه که فقط تو شهادت ها و ایام حزن مسلمون نباشیم بلکه ولادت ها و اعیاد رو هم به نحو احسن جشن بگیریم چرا که خود اهل بیت این رو خواستن :

عنِ الصّادِقِ ـ عَلَیْهِ السَّلامُ ـ قالَ: شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا. 

امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفریش ما آفریده شده اند ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند.

پس شادی های اهل بیت رو فراموش نکنیم و اینطور نباشه که مردم اسلام روبه گریه و عزا بشناسن و بچه مذهبی رو یه آدم بی احساس و غمگین و خشک فرض کنن.

چرا همه ی نذری ها فقط توایام عزاداریه؟؟؟ 

ای کاش واسه ایام شادی اهل بیت و اعیاد بزرگی مثل عید غدیر و نیمه شعبان هم نذری بدیم چراکه ثواب اطعام روز غدیر از همه ی روزها بیشتره . ای کاش تو ولادت ها هم نذری بدیم و جشن بگیریم و در شادی اهل بیت ما هم شاد باشینم وهمونطور که تو محرم سیاه می پوشیم و سیاهی می زنیم ، تو ولادت ها و جشن ها هم چراغونی کنیم و پارچه رنگی بزنیم و لباس رنگی و سفید بپوشیم.

مجموعه فرهنگی مذهبی مهدی یاوران

مجموعه فرهنگی مذهبی مهدی یاوران

مجموعه فرهنگی مذهبی مهدی یاوران با عنایت خداوند متعال و همت حجت السلام کمیزی به صورت غیر رسمی فعالیت خود را در حسینیه مسجد اعظم آغاز نمود و با اعلان جهاد فرهنگی و صدور فرمان آرایش جنگی و حکم آتش به اختیار از جانب امام خامنه ای (حفظه الله) فعالیت های مجموعه رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.


بعد از گذشت چند سال از آغاز به کار مجموعه مهدی یاوران ، تصمیم گرفتبم این وبلاگ را برای معرفی مجموعه ایجاد کنیم تا علاوه بر تبلیغ کار فرهنگی خصوصا در حوزه کودک و نوجوان بتوانیم تجربیات و دانش ناچیز خودمان را برای علاقه مندان به جهاد فرهنگی به اشتراک بگذاریم و اینکه بتوانیم از تجربیات سایر دوستانی که در این زمینه فعالیت می کنند استفاده کنیم.


تمرکز مجموعه مهدی یاوران بر آموزش کودکان و نوجوانان است . چرا که آموختن علم در کودکی همانند حجاری بر روی سنگ است. از طرفی نقشه های شوم استکبار برای کودکان ایران و نفوذ گسترده در بخش های آموزشی و فرهنگی کشور خصوصا آموزش و پروش و به طور ویژه اجرایی شدن سند 2030 در ایران ، ما را در مقابله با حربه های دشمن در این جنگ نرم مصمم کرد.اما در این مسیر سنگ اندازی ها و مخالف ها و تهمت ها و بی مهری ها ، خدشه ای به هدف و عزم راسخ ما وارد نکرد و با تبرک جستن از نام مقدس حضرت مهدی ، مجموعه مهدی یاوران در حال رشد و تکامل روز افزون است.


پس از آشنایی ما با  اندیشکده یقین ، طرح آموزش استراتژی کودکان با رویکرد آیت مدار در مجموعه مهدی یاوران کلید خورد.(استراتژی یعنی توانایی اخذ تصمیم درست) .آموزش استراتژی ویژه کودکان با رویکرد آیت مدار به منظور تقویت توانایی تصمیم گیری درست و ایجاد جهان بینی صحیح در زیر لایه های فکری کودکان است.این امر با نهادینه کردن جهان بینی الهی و ایجاد حساسیت و آگاهی نسبت به جان بینی الحادی در ذهن کودک صورت میگیرد. این روش مبتنی بر معرفت شناسی اسلامی و تصحیح مبانی فکری و نظری کودکان است.در رویکرد آیت مدار ، تطبیق تکنیک ها با جهانی بینی الهی آسان بوده و مطلب به راحتی و سریع  به مخاطب به انتقال میابد و نمادین بودن شاخصه این رویکرد است. برخی از طرح درس ها ، از سلسله نشست های کلبه کرامت بخش اتاق کودک در اندیشکده یقین ، توسط استاد عباسی اقتباس می شود.


در مجموعه مهدی یاوران در طی این سالها کلاس ها و برنامه های متنوعی اجر شده است. ازجمله : روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن کریم ، خوشنویسی ، احکام ، اردوهای تفریحی ، تفسیر قرآن ، اردوهای زیارتی ، استراتژی و حکمت ، هیئات سینه زنی و مولودی خوانی ، قرائت زیارت عاشورا و دعای ندبه ، جلسات توجیهی و آموزشی_تربیتی با والدین کودکان ، شعر و سرود ، بازی های آموزشی و سرگرمی های آموزنده ، دشمن شناسی ، عقائد ، شناخت اهل بیت ، حلقه های معرفت و اخلاق ، آموزش فتوشاپ و ادیوس ، کوهنوردی ، کتابخوانی ، پانسیون های درسی ، حفظ قرآن کریم ، نمایش ، ایستگاه های صلواتی ، غرفه های فرهنگی ، طراحی و چاپ نشریه روز آدینه و...


گفتنی است که مجموعه مهدی یاوران کاملا خودجوش و مردمی بوده و به هیچ ارگان و نهادی وابسته نیست و از محل کمک های مردمی شما عزیزان اداره می شود و نیازمند حمایت های مادی و معنوی شما است.

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن ارحیم


امام خامنه ای (مدظله العالی) : کسی که زبانِ باز و دلِ روشن و مغزِ فعّال دارد، میتواند مقابل تهاجم فرهنگی را بگیرد. با چه؟ با سنگر فرهنگی، با حصار فرهنگی و با سلاحِ دور زنِ فرهنگی. ابزار فرهنگی لازم است.

این است که ما به کسانی که اهل کار فرهنگی اند، دائم میگوییم، به بعضی تکرار میکنیم، به بعضی التماس میکنیم، بعضی را در این‌جا جمع میکنیم و به بعضی پیغام میدهیم که «آقا! کار فرهنگی بکنید.»

جواب کار فرهنگىِ باطل، کار فرهنگی حقّ است. در مقابل کسی که از ابزار فرهنگی استفاده میکند، ابزار فرهنگی لازم است. 

لازمه ی مهدی یاور بودن ، مهدی باور بودن است.

جنگ تمام نشده است و دشمن از جبهه ی فرهنگ و رسانه ، به ایمان و غیرت و حیای مردم ایران حمله کرده است و جنگ امروز جنگ نرم فرهنگی است.

عرصه ی جهاد فرهنگی تشنه ی جهاد گران انقلابی با اخلاص است و از همه ی عاشقان شهادت درخواست میکنیم که آتش به اختیار وارد جبهه ی جهاد فرهنگی شوند تا با یاری یکدیگر و توکل بر خدا ، در این جنگ نابرابر فرهنگی و رسانه ای نیز بر دشمن غلبه کنیم.

از کوچه و محله خودتان شروع کنید...

بسم الله...
Designed By Erfan Powered by Bayan