مهدی یاوران

بازی یک کلاغ چهل کلاغ

بازی یک کلاغ چهل کلاغ

دیگه دوران اینکه به بچه ها مسقیم بگیم که چی خوبه و چی بده تموم شده ، باید یکم سلیقه به خرج داد و از طریق بازی و سرگرمی مطالب رو بچه ها آموزش داد.مثلا مبحث سنگینی مثل سواد رسانه ای رو نمیشه با حرف زدن خشک و خالی به بچه ها آموزش داد. اما با یه بازی ساده میشه این مفهوم سنگین و موثر رو برای بچه ها قابل فهم کرد.

 

بازی یک کلاغ چهل کلاغ به دو شکل قابل انجام هست:

بقیه در ادامه مطلب ...

روش اول: بچه ها دوتا صف تشکیل میدن و مرتب و منظم پشت سر هم قرار میگیرن.

قانون بازی اینه که همه باید ساکت باشن و هیچ کس نباید پشت سرش رو نگاه کنه.

مربی در گوش نفر آخر هر صف یه جمله کوتاه میگه و نفر آخر در گوش نفر یکی مونده به آخر همون جمله رو میگه اما خیلی آروم که هیچ کس دیگه نباید اون بشنوه و فقط یکبار جمله رو میتونه بگه و تکرار ممنوعه و اگر کسی صدای اون رو بشنوه ، اون فرد بازنده میشه و بازی باید از اول شروع بشه. و همین طور بچه ها آروم آروم در گوش هم جمله رو میگن تا برسه به نفر اول صف.

بعد از اینکه جمله به نفر اول رسید باید اون رو بلند بگه تا همه بشنون و هر صفی یا هر گروهی که زودتر جمله رو به نفر اول برسونه و بلند اون رو بگه برنده میشه.

البته باید بچه ها رو تحریک کنید که سریعتر جمله رو به نفر اول برسونن تا برنده بشن.

در نهایت خواهید دید جمله ای که توسط نفر اول صف اعلام میشه ، کاملا با اون چیزی که شما در گوش نفر آخر گفتید متفاوت خواهد شد. اینجاست که شما باید دست به کار بشید و مفهوم یک کلاغ چهل کلاغ رو برای بچه ها توضیح میدید و اون رو با فضای مجازی مرتبط می کنید و توضیح میدید که خبر ها چقدر راحت در فضای مجازی تقطیع میشن و تغییر می کنن و مفهومشون عوض میشه ، همونطوری که جمله ی شما تا به نفر او برسه تغییر کرده.

 

روش دوم : شبیه روش اول هست با این تفاوت که فقط یک صف تشکیل میشه و بجای گفتن جمله ، یه حرکت با دست و سر مثلا یه شکلک رو به نفر آخر نشون میدید مثل پانتومیم  و نفر آخر باید همین شکلک رو به نفر بعد نشون بده و همین طور تا نفر اول صف. وبعد از اتمام ، نفر اول باید فریاد بزنه و بگه تمام ، و بعد بیاد کنار صف و اون پانتومیم رو برای بقیه بازی کنه و خواهید دید که زمین تا آسمون با اون پانتومیم اولیه متفاوت خواهد بود و بعد شما توضیحات لازم رو که بالاتر گفتیم برای بچه ها می گید.

 

توجه : باید در هر دو بازی تعداد بچه ها زیاد باشه و اگه کم باشن درست از کار در نمیاد و در روش دوم فقط یک صف تشکیل میشه نه دوتا صف . ما روش دوم بازی کردن رو توصیه میکنیم چون بهتر جواب میده

التماس دعا

سلام

بچه بودیم شبیه این بازی رو‌داشتیم، فقط ما گرد می نشستیم... 

بعدم اسمش یه چی دیگه بود، شبیه درگوشی...

اما موضوع همین یک کلاغ چل کلاغ بود و آخرش با خنده و شوخی تموم میشد...

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
لازمه ی مهدی یاور بودن ، مهدی باور بودن است.

جنگ تمام نشده است و دشمن از جبهه ی فرهنگ و رسانه ، به ایمان و غیرت و حیای مردم ایران حمله کرده است و جنگ امروز جنگ نرم فرهنگی است.

عرصه ی جهاد فرهنگی تشنه ی جهاد گران انقلابی با اخلاص است و از همه ی عاشقان شهادت درخواست میکنیم که آتش به اختیار وارد جبهه ی جهاد فرهنگی شوند تا با یاری یکدیگر و توکل بر خدا ، در این جنگ نابرابر فرهنگی و رسانه ای نیز بر دشمن غلبه کنیم.

از کوچه و محله خودتان شروع کنید...

بسم الله...
Designed By Erfan Powered by Bayan