مهدی یاوران

روش حفظ قرآن برای کودکان

آموزش کلاس داری

روش ما برای حفظ بستگی به ارادده و انگیزه خود قرآن آموز داره. به این صورت که در کلاس تجوید بچه ها روخوانی جزء 30 رو یاد گرفتن و حالا ما بچه ها رو به حفظ جزء30 از آخر به اول تشویق می کنیم.

 به این صورت که به ازای حفظ صحیح هر سوره به بچه ها امتیاز میدیم و امتیازها با افزایش تعداد سوره ها به صورت تصاعدی بالا میره. پنج سوره اول هر کدام پنج امتیاز ، پنج سوره دوم هر کدام ده امتیاز ، پنج سوره سوم هر کدام 15 امتیاز و به همین ترتیب تا آخر

و نکته اصلی اینجاست که اگر بچه ها علاوه بر حفظ سوره ، معنی سوره رو هم یاد بگیرن امتیاز دریافتی دو برابر میشه.

یه لیست هم باید تهیه کنید که اسم بچه ها رو بنویسید و سوره هایی که خوندن رو جلوی اسمشون ثبت کنید.

ما یه مقوا درست کردیم که اسم بچه ها رو کنارس نوشتیم و بالای مقوار اسم سوره های جزء سی رو نوشتیم و هر کس سوره جدید میخونه توی این جدول یه ستاره زیر همون سوره براش می چسبونیم و این هم یه روشی برای ایجاد انگیزه حفظ هست.

بچه ها این امتیاز هارو جمع می کنن و باهاش از تو کمد جایزه ، جایزه دلخواه خودشون رو انتخاب می کنن.

 

سلام

بسیار عالی ممنون از مطلبتون🙏

ببخشید من دوست دارم چیزهای جالب در مورد کودکان رو داخل وبلاگم جمع آوری کنم اشکالی نداره مطلب شما رو با ذکرنام وبلاگتون داخل وبلاگم قرار بدم ؟

 

 

سلام
باعث افتخار ماست

ممنون🙏

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
لازمه ی مهدی یاور بودن ، مهدی باور بودن است.

جنگ تمام نشده است و دشمن از جبهه ی فرهنگ و رسانه ، به ایمان و غیرت و حیای مردم ایران حمله کرده است و جنگ امروز جنگ نرم فرهنگی است.

عرصه ی جهاد فرهنگی تشنه ی جهاد گران انقلابی با اخلاص است و از همه ی عاشقان شهادت درخواست میکنیم که آتش به اختیار وارد جبهه ی جهاد فرهنگی شوند تا با یاری یکدیگر و توکل بر خدا ، در این جنگ نابرابر فرهنگی و رسانه ای نیز بر دشمن غلبه کنیم.

از کوچه و محله خودتان شروع کنید...

بسم الله...
Designed By Erfan Powered by Bayan